Дистанційна освіта
Що таке дистанційне навчання
Дистанційне навчання — це індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій. Мета дистанційного навчання — надати освітні послуги, застосовуючи у навчанні сучасні інформаційно-комунікаційні технології: за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти за програмами підготовки громадян до вступу у заклади освіти, підготовки іноземців та підвищення кваліфікації працівників. Подробніше:
https://osvita.ua/legislation/Dist_osv/2999/
Про затвердження Положення про дистанційне навчання
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text
ВИЛКІВСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1
Вилківської міської ради
НАКАЗ
«27» вересня 2021 р №01-06/97
Про окремі питання щодо
якості освітнього процесу
з використанням технологій
дистанційного навчання
Відповідно до рішення Державної комісії з питань техногенно – екологічної небезпеки та надзвичайних ситуацій від 21 вересня 2021 року (протокол 35), згідно наказу відділу освіти, молоді та спорту Вилківської міської ради від 27.09.2021 № 181 «Про окремі питання щодо якості освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання», у зв’язку з оголошенням на території Одеської області з 23 вересня 2021 року «жовтого» рівня епідемічної небезпеки та запровадження в закладах освіти навчання з використанням дистанційних технологій (для здобувачів освіти 5-11 класів, де вакцинація працівників складає менше 80%):
- Активізувати окремі питання щодо якості освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання, зокрема:
- Освітній процес з використанням дистанційних технологій провадити відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 08.09.2020 року № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», яким з 16.10.2020 р. внесено зміни до Положення про дистанційне навчання (зі змінами) та затверджене Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної освіти.
- У межах своєї автономії заклад освіти самостійно визначає механізм моніторингу і контролю якості дистанційного навчання в закладі освіти. Спосіб, у який керівник закладу здійснюватиме контроль за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками, схвалює педрада(п.10 розділ І Положення).
- На засіданні педагогічної ради закладу освіти схвалити використання конкретних інформаційно – телекомунікаційних систем (електронних освітніх платформ), комунікаційних онлайн сервісів та інструментів, за допомогою яких організовується освітній процес.
- На час організації освітнього процесу з використанням дистанційних технологій скласти розклад уроків, в якому передбачити уроки в синхронному режимі (онлайн – уроки) з дотриманням санітарних правил і норм з розрахунку 30% (п.7 розділ І Положення) або менше.
(п.4 розділ ІІІ Положення) навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти.
- Під час організації дистанційної форми здобуття освіти для учнів з особливими освітніми потребами передбачити залучення допоміжних технологій дистанційного навчання з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів таких осіб. Освітній процес під час дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами забезпечується за участі асистента вчителя.
- Визначити коло учнів, які не можуть брати участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я (медичні протипоказання до занять з комп’ютерною технікою), відсутність доступу (обмежений доступ) до мережі Інтернет або технічних засобів навчання), для визначення інших засобів комунікації , доступний для них (телефонний, поштовий зв’язок тощо) та погодження цих засобів з повнолітніми учнями або батьками неповнолітнього учня (одного з них);
- Вести облік участі школярів в освітньому процесі (синхронному/асинхронному режимі роботи) для визначення учнів, які не навчаються, а батьки не виконують свої обов’язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі (в синхронному/асинхронному режимі) протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин , заклад освіти має інформувати про це службу у справах дітей.
На підставі вище викладеного
НАКАЗУЮ:
- Педпрацівникам Вилківського ЗЗСО І-ІІІ ст.№1:
1.1.Активізувати окремі питання щодо якості освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання.
1.2.Ознайомитисьз механізмом моніторингу якості освітнього процесу з використанням дистанційних технологій відділом освіти, молоді та спорту Вилківської міської ради (додається).
1.3.Облік робочого часу та оплату праці педагогічних працівників, які організовують дистанційне навчання, здійснювати відповідно до законодавства у сфері загальної середньої освіти (до 01.10.2021р. надати до Відділу освіти розклад уроків на час дистанційного навчання і список вчителів з посиланням на їхні онлайн – уроки (синхронний режим) та відео й аудіо уроки (асинхронний).
1.4.Організувати освітній процес під час дистанційного навчання в межах робочого часу педагогічних працівників та режиму навчального дня учнів.
1.5. Даний наказ довести до відома педагогічних працівників закладу освіти.
2. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально –виховної роботи Олену Петрівну Кабанову.
Директор Вилківського ЗЗСО №1 Парасковія ІВАНОВА
Додаток 1 до наказу
від 27.09.2021р. №
Механізм моніторингу якості освітнього процесу з використанням дистанційних технологій відділом освіти, молоді та спорту Вилківської міської ради
I. Моніторинг управлінської діяльності:
- Рішення педагогічної ради (копія):
- Про механізм контролю за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками.
- Використання конкретних інформаційно – телекомунікаційних систем (електронних освітніх платформ), комунікаційних онлайн сервісів та інструментів, за допомогою яких організовується освітній процес.
- Наказ (копія) про запровадження дистанційної роботи на дому (з зазначенням конкретних прізвищ працівників і посилання на платформу, де завантажуються онлайн-уроки (синхроний режим) та відео й аудіо уроки (асинхронний). Якщо вчитель не має можливості проводити дистанційне навчання на дому – він приходить на роботу.
- Розклад уроків на час навчання з використанням дистанційних технологій, де передбачено 30% синхронно, інші – асинхронно.
- Записи в книзі внутрішньо шкільного контролю директора ЗЗСО та заступника з навчально – виховної роботи щодо результатів перевірки уроків на платформі, затвердженій педрадою (якщо виникають питання з боку батьків чи учнів, то перевірці підлягає весь матеріал уроку.
- Результати моніторингу виконання календарних планів (тема уроку відповідає календарному плану вчителя і запису в класному журналі).
- Результати проведення онлайн – опитування (гул – форма) батьків щодо дистанційного навчання (недоліки, переваги,пропозиції тощо).
II. Моніторинг діяльності класного керівника під час дистанційного навчання:
-
- Список вчителів, які викладають предмети в даному класі, платформи й коди доступу до них для учнів.
- Список учнів, які не можуть брати участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин з зазначенням інших засобів зв’язку (за погодженням батьків).
- Результати моніторингу успішності учнів за класним журналом (чи е-журналом на платформі) Щотижневий звіт адміністрації за класом щодо рівня навчальних досягнень.
- Форми організації роботи з учнями, які викликають занепокоєння (відсутність оцінок, низькі оцінки, невідвідування онлайн – уроків, відсутність робіт на перевірку вчителю тощо).
- Моніторинг діяльності вчителя – предметника під час дистанційного навчання (сторінка на сайті школи або в рубриці «Дистанційна освіта» посилання на сайт учителя):
- Завантаження онлайн – уроків за тимчасовим розкладом (синхронний режим).
- Завантаження матеріалів до уроку (асинхронний режим).
- Щотижневий звіт про проведення дистанційних занять (за формою, що додається).
Додаток 2 до наказу
від 27.09.2021р. №
Механізм контролю за виконанням освітніх програм учнями та педпрацівниками (орієнтовно)
- Щоденно:
- Адміністрація закладу освіти здійснює перевірку проведення уроків на платформі (затвердженій рішенням педагогічної ради)згідно з розкладом уроків.
- Здійснюється на платформі перевірка стану викладання предмету, фронтальний контроль і т.д. відповідно до плану внутрішньо шкільного контролю, спостереження записуються в журнал внутрішньо шкільного контролю.
- Класний керівник відстежує роботу учнів на платформі, хід просування за навчальним матеріалом (виконання завдань, результати навчальних досягнень) впродовж навчального дня.
- Щотижня:
- Вчителі – предметними надають звіти про проведення дистанційних занять за формою(додається).
- Класний керівник здійснює моніторинг успішності учнів й комунікує з батьками.
- Адміністрація закладу освіти здійснює моніторинг оцінювання учнів вчителями у тимчасовому журналі на платформі чи класному журналі.
- Щомісяця:
- Адміністрація закладу освіти проводить онлайн – опитування (гул - форма) батьківської спільноти за результатами навчання (недоліки, переваги, пропозиції тощо).
Додаток 3
від 27.09.2021р. №
Звіт про проведення уроків з використанням дистанційних технологій
Вчителя _______________________________за період з _____ по _____
Клас
|
К-сть учнів
|
предмет |
К-сть годин на тиждень заплано- вано |
К-сть годин на тиждень проведено |
Режим проведення |
Робота учнів на платформі |
Як здійснюється зворотній зв’язок з батьками |
||
Синхронно (К-сть онлан-уроків) |
Асин-хронно |
К-сть, що працює |
К-сть, що не працює |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|