Виховна діяльність
Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, виховна робота закладу орієнтується на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»,«Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини» та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти Одеської області, органів місцевого самоврядування.
У минулому навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально зрілої, творчої особистості – громадянина України.
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними напрямками:
- національно-громадянське виховання;
- екологічне виховання та формування здорового способу життя;
- військово-патріотичне виховання;
- трудове виховання та профорієнтаційна робота;
- морально-правове виховання;
- художньо-естетичне виховання;
- творчий розвиток особистості;
- родинно-сімейне виховання.
В основу діяльності закладу покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.
Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:
- створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;
- турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;
- естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;
- продовження сумісної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;
- виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та військово-патріотичної роботи.
Виховна та позакласна робота
У 2019-2020 навчальному році виховна робота з учнями 1-11-х класів здійснювалася згідно річного плану роботи школи. Діяльність педагогічного колективу була спрямована на виховання гуманіста, патріота, громадянина України, реалізацію завдань Концепції національно-патріотичного виховання молоді, заходів щодо профілактики дитячої безпритульності і бездоглядності, тощо.
Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації. У зв'язку з цим виховна діяльність школи протягом навчального року була спрямована згідно напрямків:
Ціннісне ставлення до себе.
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей.
Ціннісне ставлення до праці.
Ціннісне ставлення до природи.
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
Протягом навчального року школа працювала над проблемою з виховної діяльності: «Розвиток особистості школяра шляхом залучення його до творчої діяльності».
За підсумками річної спартакіади, заклад посів V місце
Вихованці нашого закладу прийняли участь в збірній команді учнів закладів освіти Вилківської міської ради в зональних змаганнях в обласній спартакіаді з 6 видів:
Шашки – 5 місце (серед 17 команд)
Шахи – 11 місце.
«Козацький гарт» - 6 місце.
«Старти надій» - 3 місце.
Чотириборство – 3 місце.
«Шкіряний м’яч» - 4 місце.
За видами змагань, отримані такі результати:
І місце:
Вид змагання
ЗЗСО
Волейбол (дівчата)
Вилківський ЗЗСО І-ІІІ ст. №1
ІІІмісце:
Вид змагання
ЗЗСО
Волейбол (юнаки)
Вилківський ЗЗСО І-ІІІ ст. №1
Теніс
Вилківський ЗЗСО І-ІІІ ст. №1
З реалізації Концепції художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, з метою виявлення та підтримки обдарованих і талановитих учнів, забезпечення їх змістовного дозвілля у лютому 2019 року був проведений ІІ заочний етап Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Чисті роси» серед учнів ЗЗСО Вилківської міської ради.
-
Основними документами, якими керувалася школа в виховній роботі були: Національна програма «Діти України», Національна доктрина розвитку освіти, Концепція громадянського виховання, Комплексна програма профілактики і запобігання поширення алкоголізму, наркоманії, токсикоманії та СНІДу серед школярів, Національна програма патріотичного виховання, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства, Програма роботи з обдарованою молоддю, Програма профілактики ВІЛ–інфекції/СНІДу в області, Програма правової освіти населення області, Національна програма оздоровлення дітей, програма «Обдарована молодь», обласна програма розвитку і функціонування української мови, Закони України «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», комплексна програма «Фізичне виховання – здоров’я нації».
Згідно з річним планом роботи школи було заплановано і проведено комплекс виховних заходів. Треба відзначити високу якість і результативність таких заходів:
-
Святкова зустріч (1 вересня) (Бирченко Н.І.)
-
Конкурс стройового вишкілу. (Унгарва М.П., Хлєвний Є.В., Бирченко Н.І.)
-
Спортивно-патріотичні заходи «Козацькі забави» 1-4 класи (Унгарова М.П., Хлєвний Є.В., Бугор І.О.)
-
«Посвята в першокласники» ( Циганкова С.В.)
-
Цикл інтелектуальних ігор Брейн-ринг з різноманітних тем.(Бирченко Н.І., вчителі-предметники)
-
Новорічні свята (Бирченко Н.І., Циганкова С.В.,вчителі закладу)
-
Свято з наступності з ДНЗ – «Квест» - Бирченко Н.І., БугорІ.О. - постановка з флешмобу з дошкільнятами та виступ колективу «Гармонія»
-
Останній дзвоник (ОНЛАЙН) Бирченко Н.І.,Турчак Н.В., Дурасова Л.А.
-
Випуск-2020 (Бирченко Н.І., Турчак Н.В., Дурасова Л.А., Крюкова М.М.)
-
Позакласне життя класних колективів також було цікавим і змістовним. Згідно з річним планом у школі проводилася певна робота з формування здорового способу життя, попередження травматизму, спортивно-масова робота.
Проведено ряд тижнів та місячників: «Увага! Діти на дорозі» (вересень, травень); місячник ЦЗ(квітень), правового виховання (жовтень, грудень, квітень), статевого виховання (грудень), «За здоровий спосіб життя» (січень,квітень), профілактики різних захворювань (протягом року).
Систематична робота проводиться щодо запобігання дитячого травматизму: викладається курс «Основи здоров’я» в 1-9 класах, проводилися виховні години з протипожежної, радіаційної безпеки; запобігання травматизму, випадки утоплення, обмороження та суїциду; правил поводження з електроприладами, невідомими та вибухонебезпечними предметами; правила поводження в громадських місцях.
Питання стану роботи школи щодо запобігання дитячого травматизму розглядались та аналізувались на нарадах при директору (щомісячно); методичному об’єднані класних керівників (грудень, березень); батьківських зборах (січень, листопад, квітень).
Педагогічний колектив школи проводить певну роботу, спрямовану на виконання комплексної цільової програми боротьби зі злочинністю. Головними напрямками роботи з цього питання є індивідуальна робота з дітьми, схильними до пропусків занять, правопорушень та девіантної поведінки.
У школі проводився місячник попередження правопорушень (листопад), місячник та тижні правової освіти учнів та батьків (жовтень, лютий, квітень).
Заступником директора з ВР, педагогом-організатором, класними керівниками проводилася робота з учнями, схильними до правопорушень, щоденно контролюється відвідування учнями уроків.
Стан роботи з профілактики та попередження правопорушень, злочинів постійно заслуховувався на:
а) нарадах при директорі:
-
січень – «Підсумки роботи з учнями, схильними до правопорушень»;
-
б) МО класних керівників:
-
лютий, травень – «Профілактична робота з учнями, схильними до правопорушень».
-
в) класних батьківських зборах:
-
квітень – «Попередження правопорушень в учнівському середовищі».
-
Робота з батьками в поточному навчальному році була спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів. Були проведені загальношкільні батьківські збори (вересень, грудень, квітень), а також класні батьківські збори. На батьківських зборах розглядалися питання:
-
Виховання свідомого ставлення до свого здоров’я.
-
Робота з попередження дитячого травматизму.
-
Виконання Законів України «Про повну загальну середню освіту» :
-
вплив сім’ї на середовище дитини;
-
підготовка до закінчення навчального року;
-
літній відпочинок учнів.
-
Певна робота велася з дітьми пільгової категорії. Було проведено обстеження матеріально-побутових умов цих учнів, за необхідності надано матеріальну допомогу (одяг, канцтовари та інше), безкоштовне харчування, діти не залучені до оздоровлення у пришкільному та позашкільних оздоровчих таборах у зв’язку з карантином (пандемією COVID-19).
-
березень – «Профілактика правопорушень серед неповнолітніх».